Sunday, 25 January 2015

Bertudung tapi pakai separuh bogel mahukan perhatian!

Gadis memakai baju t-shirt gambar separuh bogel dihentam netizen.
MEMANG agak kasar tajuk di atas tapi kalau tak disergah kami bimbang gadis bertudung di negara ini makin hanyut terbabas, seperti contoh di atas.
Agaknya apa yang bermain dalam minda gadis-gadis ini tatkala menyarung tshirt gambar separuh bogel ni ya?
Takde langsung sifat malu ke pakai macam tu, dah elok-elok berhijab tapi pakai pulak baju yang memaparkan imej wanita berbikini.
Walaupun secara teknikal bukan mereka yang pakai bikini, tapi ilusi daripada baju tu boleh memberikan gambaran seolah-olah mereka berpakaian seksi semacam itu!
Untitled3 wm
Kan, tak pasal-pasal ada orang tweet menunjukkan betapa dangkalnya pemikiran anak muda masa kini yang rela ‘diperbodohkan’ demi mengikut fesyen, tanpa memikirkan baik buruk daripada perbuatan mereka itu.
Lebih memalukan tweet itu datangnya dari seseorang yang bukan beragama Islam yang menegur sikap itu sambil mengaitkannya dengan Islam.
Diharapkan selepas ni para wanita terutama kaum muslimah lebih hati-hati dalam menggayakan sebarang pakaian.
Sebelum keluar rumah tengok-tengok cermin dulu ya, pastikan maruah diri turut melekat pada baju yang dipakai! -MYNEWSHUB 

0 comments:

Post a Comment

Top Ad 728x90

Copyrights @ Berita Sini - Blogger Templates By Templateism | Templatelib